Canva dokonuje największego przejęcia w pościgu za Adobe

Australijski "jednorożec" kupuje brytyjską spółkę Affinity, która oferuje alternatywne narzędzia dla flagowych produktów Adobe.

Affinity trafi do Canvy / Fot. Mat. własne

Affinity trafi do Canvy / Fot. Mat. własne

Canva przejęła pakiet oprogramowania kreatywnego Affinity, popularny wśród użytkowników Mac. W ten sposób zabezpiecza swoje największe przejęcie do tej pory w staraniach o rywalizację z Adobe Inc.

Umowa, będąca połączeniem gotówki i akcji, została wyceniona na "kilka setek milionów funtów" — powiedział w wywiadzie dla Bloomberg w poniedziałek współzałożyciel Canva i dyrektor operacyjny, Cliff Obrecht. To dotychczas największy wydatek najcenniejszego startupu Australii, wycenionego na 26 miliardów dolarów. Oznacza kamień milowy w rozszerzaniu jego gamy profesjonalnych narzędzi.

Zobacz również:

  • Adobe pokazało firmowego asystenta AI

Canva zyska prawie 100 specjalistów

Do Canvy dołączy cały 90-osobowy zespół z siedzibą w Nottingham (Wielka Brytania), firmy Serif, startupu odpowiedzialnego za portfolio oprogramowania Affinity do edycji zdjęć, publikowania i ilustracji.

Aplikacje Affinity były prezentowane w prezentacjach produktów kreatywnych firmy Apple i są "ostatnim elementem naszej układanki" — twierdzi Obrecht. Teraz rozwiązania te będą wykorzystywane do uzupełnienia wyboru narzędzi Canvy napędzanych sztuczną inteligencją, ponieważ australijska firma wzmacnia swoją ofertę online.

Przez ostatnielata Canva wyrosła na najbardziej zdolnego konkurenta dla Adobe, długotrwałego i dominującego dostawcy oprogramowania dla profesjonalistów grafiki. Adobe ostatnio dodało funkcje AI do swoich produktów, ale jego akcje spadły o ponad 15% w tym roku po tym, jak w grudniu nie doszło do przejęcia Figma za 20 miliardów dolarów.

Inwestorzy od dawna postrzegają Canvę jako kandydata do wejścia na giełdę, chociaż firma nie omawiała jeszcze planów w tym zakresie.

Startup, który skupił się na tworzeniu łatwych w użyciu produktów skierowanych do osób bez formalnego wykształcenia projektowego, przekroczył 2,1 miliarda dolarów rocznego przychodu i ma ponad 175 milionów użytkowników. W ciągu ostatnich 18 miesięcy dodano ponad 90 milionów nowych użytkowników.

Australijski biznes nabył łącznie siedem firm w Europie, w tym startup Kaleido.ai zajmujący się wizualną AI oraz dostawców obrazów Pexels i Pixabay, w miarę jak dąży do rozszerzenia swojej obecności na kontynencie.

"To rynek, który ma bardzo duży potencjał i możliwości" — powiedział Obrecht, dodając, że Canva założyła swoją europejską siedzibę w Londynie w zeszłym roku. "Naprawdę chcemy podwoić ten organiczny wzrost".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200